KESKKONNAFOORUMI PROGRAMM 2009/2010 „MA OLEN OSA LOODUSEST”
SA KIK toetas projekti 79 829,50 krooniga.
SISU
PROJEKTI KORRALDAMINE JA EESTVEDAMINE:
Projekti veab Jüri Gümnaasiumi Vilistlaskogu koostöös kooli juhtkonnaga
SIHTGRUPP
EESMÄRK:
PROJEKTI PARTNERID:
KESKKONNAFOORUMI AJAKAVA ja TEGEVUSED:
KESKKONNAPÄEVAD
Igale klassiastmele on välja töötatud erinev programm. Igal aastal 5-9 klassides tutvub õpilane ühe keskkonnaprobleemiga (teemaga).
5. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM - JÄÄTMED
6. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – BIOLOOGILIE MITMEKESISUS
7. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – VESI JA VEEPROBLEEMID
8. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – VÄLISÕHK JA KLIIMAPROBLEEMID
9. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – SÄÄSTEV ARENG
ISEISEV TÖÖ
Fotokonkursi väljakuulutamine
Põhiteema : „Rae valla loodus” (alateemad täpsustatakse juhendis).
Tähtaeg 15. veebruar 2009
Esseekonkursi väljakuulutamine
10.-12.klasside õpilastele
Teema : Ökokrati 2010. aasta teema (alateemad täpsustatakse juhendis).
Tähtaeg: 15. veebruar 2010
5.-9. klasside õpilaste teema on vastavalt nende klassile ning teemad pakub välja lektor.
FOTOKONKURSI KOKKUVÕTETE TEGEMINE
ESSEEKONKURSI KOKKUVÕTETE TEGEMINE
RAAMATU „Jüri Gümnaasiumi keskkonnafoorum 2010” VALMIMINE
FOTONÄITUS (IV ÕPPEVEERAND 2009/2010)
KESKKONNAPÄEV
IV JÜRI GÜMNAASIUMI KESKKONNAPÄEV
Keskkonnapäev toimub traditsioonilise Jüri Gümnaasiumi teaduskonverentsi raames
KESKKONNAPÄEV
V JÜRI GÜMNAASIUMI KESKKONNAPÄEV
ÕPPEEKSKURSIOON ÕPETAJATELE 31.mai kell 14.00
MÕTTETALGUD
21.mai 2010. Väljasõit kell 13.00.
KESKKONNAFOORUMI KOGUMIK
Kogumikus avaldatakse keskkonnafoorumil olnud parimad õpilastööd.
SISU
- ME TEADVUSTAME KESKKONNAPROBLEEME NING ARUTLEME TEEMADEL:
- JÄÄTMED MEIE ELUS,
- BIOLOOGILISE MITMEKESISUSE AVASTAMINE
- VEEPROBLEEMID
- VÄLISÕHUGA SEOTUS KESKKONNAPROBLEEMID
- SÄÄSTEV ARENG
PROJEKTI KORRALDAMINE JA EESTVEDAMINE:
Projekti veab Jüri Gümnaasiumi Vilistlaskogu koostöös kooli juhtkonnaga
SIHTGRUPP
- Osad II ja kõik III kooliastme õpilased (5. – 9.klassid)
EESMÄRK:
- Õpilaste keskkonnateadlikkuse tõstmine ja silmaringi avardamine.
- Huvi tekitamine looduse ja loodusteaduste vastu.
- Väärtustada loodust hoidvaid ja sallivaid hoiakuid ning abistavaid ja loodussõbralikke käitumismalle looduses.
- Programmis osalemise tulemusel on õpilased saanud, kooli kohustusliku programmi väliselt, teadmisi koduvalla loodusväärtustest ning viie põhilise keskkonnavaldkonna (jäätmed, bioloogiline mitmekesisus, välisõhk, vesi, säästev areng) probleemidest ja ka lahendustest.
- Noorte aktiviseerimine keskkonnahoidliku kodanikuühiskonna reeglite sisu üle arutlemisel, nende suunamine nimetatud normide mõistmisel, järgimisel, rakendamisel ning kaitsmisel nii kodus kui ühiskonnas, lähtudes eelkõige kodukoha identiteedist ja selle loodusväärtustest.
PROJEKTI PARTNERID:
- JÜRI GÜMNAASIUM
- MTÜ JÜRI GÜMNAASIUMI VILISTLASKOGU
- RAE VALLAVALITSUS
- EUROÜLIKOOL
- SA KESKKONNAINVESTEERINGUTE KESKUS
KESKKONNAFOORUMI AJAKAVA ja TEGEVUSED:
KESKKONNAPÄEVAD
Igale klassiastmele on välja töötatud erinev programm. Igal aastal 5-9 klassides tutvub õpilane ühe keskkonnaprobleemiga (teemaga).
5. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM - JÄÄTMED
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Ürituse nimi | Lektor, vastutaja |
II õppeveerand | 5ABC | Loeng: Mis on jäätmed? | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 5ABC | Loeng: Jäätmete taaskasutamine ja korduvkasutamine | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 5ABC | Essee teemal: Miks peab jäätmeid sortima? | Eesti keele õpetaja |
III õppeveerand | 5ABC | Referaat | klassijuhataja |
III õppeveerand | 5ABC | test | klassijuhataja |
IV õppeveerand | 5ABC | matkapäev | klassijuhataja |
6. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – BIOLOOGILIE MITMEKESISUS
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Ürituse nimi | Lektor, vastutaja |
II õppeveerand | 6ABC | Loeng: Mis on biloogiline mitmekesisus? | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 6ABC | Loeng: Eesti maastikud ja maastikukaitse, looduskaitsealad | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 6ABC | test | klassijuhataja |
III õppeveerand | 6ABC | Essee teemal: | Eesti keele õpetaja |
III õppeveerand | 6ABC | Referaat | klassijuhataja |
2010. aasta I õppeveerand | 7ABC | Laager “Vesi kui eluslooduse alus” | klassijuhatajad |
7. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – VESI JA VEEPROBLEEMID
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Ürituse nimi | Lektor, vastutaja |
II õppeveerand | 7ABC | Loeng: levinumad veeprobleemid? | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 7ABC | Loeng: veest Rae vallas | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 7ABC | test | aineõpetaja |
III õppeveerand | 7ABC | Essee teemal: Üks veeprobleem Eestis, mis on minule tähtis | Eesti keele õpetaja |
III õppeveerand | 7ABC | Referaat | aineõpetaja |
8. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – VÄLISÕHK JA KLIIMAPROBLEEMID
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Ürituse nimi | Lektor, vastutaja |
II õppeveerand | 8ABC | Loeng: välisõhuga seonduvad keskkonnaprobleemid | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 8ABC | Loeng: Kliimasoojenemine | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 8ABC | test | aineõpetaja |
III õppeveerand | 8ABC | Essee teemal: Kliimamuutuse mõju minule | Eesti keele õpetaja |
III õppeveerand | 8ABC | Referaat | aineõpetaja |
9. KLASSIDE ÕPPEPROGRAMM – SÄÄSTEV ARENG
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Ürituse nimi | Lektor, vastutaja |
II õppeveerand | 9ABC | Loeng: säästev areng kui eesmärk? | Õppejõud Euroülikoolist |
III õppeveerand | 9ABC | Töötuba: säästev areng meie igapäevas | Õppejõud Keskkonnaministeeriumi Info- ja tehnokeskusest |
III õppeveerand | 9ABC | test | aineõpetaja |
III õppeveerand | 9ABC | Essee teemal: Säästev areng kui meie tulevik | Eesti keele õpetaja |
III õppeveerand | 9ABC | Referaat | aineõpetaja |
ISEISEV TÖÖ
Fotokonkursi väljakuulutamine
Põhiteema : „Rae valla loodus” (alateemad täpsustatakse juhendis).
Tähtaeg 15. veebruar 2009
Esseekonkursi väljakuulutamine
10.-12.klasside õpilastele
Teema : Ökokrati 2010. aasta teema (alateemad täpsustatakse juhendis).
Tähtaeg: 15. veebruar 2010
5.-9. klasside õpilaste teema on vastavalt nende klassile ning teemad pakub välja lektor.
FOTOKONKURSI KOKKUVÕTETE TEGEMINE
Kuupäev | Sisu | Vastutaja |
veebruar.2010 | Kokkuvõtete tegemine fotokonkursist viies kategoorias: - 1.klassid, - 2.-3.klassid, - 4.-6.klassid, - 7.-9.klassid, - 10-12.klassid. | Konkursi žürii |
ESSEEKONKURSI KOKKUVÕTETE TEGEMINE
Kuupäev | Sisu | Vastutaja |
veebruar.2010 | Kokkuvõtete tegemine kolmes vanusegrupis: - 5.-6. klassid, - 7.-9.klassid, - 10.-12.klassid | Konkursi žürii |
RAAMATU „Jüri Gümnaasiumi keskkonnafoorum 2010” VALMIMINE
Kuup | Töö sisu |
märts 2010 | Käsikirja valmimine. Ra Raamat koosneb: · Fotokonkursi parimad tööd · Esseekonkursi parimad tööd · JG Keskkonnapäevaga seotud leheküljed (8 lk: reportaaž + foto) · Keskkonnapäevadest kujundavad kõik osalenud klassid raamatusse ühe lehekülje, mis sisaldab reportaaži ja fotot toimunud üritusest · 2009/2010 ÖKOKRATI parimad tööd (igale 1. – 4.klassile üks lehekülg, kokku 20 lk) · Muud KESKKONNAFOORUMIGA seotud kirjutised ja fotod |
FOTONÄITUS (IV ÕPPEVEERAND 2009/2010)
Kuup | Kellele suunatud | Toimumise koht | Vastutaja |
Mai 2010 | JG õpilased, töötajad, külalised | Fuajee | Kooli huvijuht |
KESKKONNAPÄEV
IV JÜRI GÜMNAASIUMI KESKKONNAPÄEV
Keskkonnapäev toimub traditsioonilise Jüri Gümnaasiumi teaduskonverentsi raames
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Kus toimub | Ürituse nimi | Sisu | Eelarve |
30. aprill 2010 | 1.-4.klassid | aulas | Teaduskonverents Kolmes astmes: 1.klassid 2.-3.klassid 4.klassid | Ettekanded õpilastelt ÖKOKRATI raames | Projektist ÖKÖKRATT |
30. aprill 2010 | 5.-6.klass | aulas | Teaduskonverents | Kaks ettekannet looduskaitse ja keskkonnakaitse teemadel. Raamatute üleandmine. | |
30. aprill 2010 | 7.-9. klass | aulas | Teaduskonverents | Kaks ettekannet koostatud referaatidest. Raamatute üleandmine. | |
30.aprill 2010 | 9.-11.klass | aulas | Euroopa päev | | |
KESKKONNAPÄEV
V JÜRI GÜMNAASIUMI KESKKONNAPÄEV
ÕPPEEKSKURSIOON ÕPETAJATELE 31.mai kell 14.00
Kuupäev, kellaaeg | Kellele suunatud | Kus toimub | Ürituse nimi | Lektor |
Mai või juuni 2010 | JG õpetajad (40) | Tallinna botaanikaaed | Ekskursioon | Botaanikaaia giid |
transport | |
MÕTTETALGUD
21.mai 2010. Väljasõit kell 13.00.
KESKKONNAFOORUMI KOGUMIK
Kogumikus avaldatakse keskkonnafoorumil olnud parimad õpilastööd.